25.4.2014

Kaikki hyvä loppuu aikanaan

Viimeinen lomautuspäivä. Tässä voi melkeen jo pidättää hengitystä. Ollut kyllä mahtavat kolme kuukautta. Ollut vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ei ole päässyt tylsistymään ja kalenterin tyhjät päivät ovat lähes poikkeuksetta osuneet kohdilleen lepopäiviksi. Lomautuksen aikana tuli reissattua, valokuvattua, videokuvattua, häämessuiltua, hääkriiseiltyä, hääsuunniteltua ja hääblogattua. Tuli muutettua ja pidetttyä tuparit. Ehti käydä mökillä saunomassa ja uimassa. Jaloviinaa on kulunut litroittain, oluen määrästä puhumattakaan. Lumi ehtis sulaa, kevät puskea päälle ja nyt taas kerran ulkona istuessa, sää on lähes kesäinen. Töihin paluu ei silleen stressaa, mutta totuuden nimissä on myönnettävä, että kyllä tähänkin tottuisi. Führer kyllä tuossa tuumaili, että ihan hyvä et meen taas töihin niin voi sellanen normaali arki taas alkaa. Ja ei tuo lompakko koivin pidempää lomautusta olisi kestänytkään.

Tuli tuossa juteltua yhden uuden tuttavuuden kera kaikesta maan ja taivaan välillä. Tokihan siinä tuli omaakin elämää sivuttua ja refereoitua. Itse olin kovasti sitä mieltä että mun elämä on jopa absurdia. Tämä uusi tuttavuus totesi kylmän viileästi mun elämän olevan ennemminkin mielenkiintoista. Mut mä oon pian 40. Mä uskallan myös väittää, että oon tehnyt asioita, mistä muuta haaveilee ja fantasio. Olen tehnyt asioita mitä muuta vihaa ja halveksuu ja eivät voi "ymmärtää". Toki matkan varrelle sattuu ylilyöntejä ja virhearvioita ja siitä mä oon tyhmä, että kaikista niistä en ole osannut ottaa opikseni edes toisella kerralla. Mutta sitten mukaan mahtuu paljon hienoa ja hyvää. Vaikka tuo Führer on piikki mun lihassa, hulavanne vatsassa joka saa perseen laulamaan ja kaikin tavoin välillä maailman rasittavin otus, on hän myös ihminen joka saa mut tuntemaan. Jopa silloin kuin kärsin semmoisesta "mikään ei tunnu miltään" olotilasta. Ei siis ihme että tuota paskiaista rakastan ja pyörin päätökseni siitä, että ei enää koskaan naimisiin.

Mun kulisseissa tapahtuu kokoajan ja viimeaikoina siellä on ollut, ei niitä absurdeja vaan just niitä mielenkiintoisia käänteitä. Tänne blogiin on edelleen kiva olla semmoinen kieliposkessa kirjoitteleva kännäävä sulhanen. Voin vain arvailla (ei mua oikeesti kyl ees kiinnosta) et mitähän jengi dikkaileen mun kaikenmaailman facepostailuistakin. Blogi ja face on kivoja karkupaikkoja, virtuaalielämän kaatopaikkoja. Führer tietää mun kulissit, tietää mun nettipersoonan ja tietää monta muutakin asiaa, mitä tietää harvat tai ehkä ketään muu ja se mua rakastaa. Hullu nainen!


5 kommenttia:

  1. Mut niinhän se on, että sitä antaa blogiin itsestään juuri sellaisen kuvan kuin haluaa. :) harmi jos tää illuusio ei olekaan totta, sillä sun kirjotuksien kuvaamassa olemuksessa on jotain hirmu kotoista ja nyt viittaatkin siihen ettet olekaan niin renttu ja viinaan menevä, kuin voisi luulla
    ;)

    Mukavaa duuniin paluuta, kyllä se taas imaisee sisäänsä, kohta tuntuu ettet pois olisi ollutkaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kieltämättä _taas_ semmoinen itseni etsimisen vaihe päällä ja pari palaa on ehkä tuossa loksahdelleetkin kohdille. Mut kyllä tuolla on faktaa ja fiktiota sekä lievää ja ei niin lievää liioitteula sulassa sovussa tullut kirjoitettua. Mutta sanoisin että illuusiosi lienee kaikinpuolin kyllä totuuden mukainen jos me tavattaisiin IRL (vähän harmittaa ettei LoveMeDo messuilla nähty), mutta pitkällä juoksulla uskon, että jos se ei murene kokonaan, niin ainakin reunoille tulee murtumia. Mä oon tämmönen ujo, kilti sosiaalinen ekstrovertti, joka saa Führerin mukaan kaverin vaikka ratakiskosta

      Poista
    2. aww, ihanasti vaimoke kyllä sua kuvailee :) Minusta tuo oli ihana kohteliaisuus!
      Toivottavasti tulisi vilelä jotkut kissanristiäiset, missä törmättäisiin.
      Mites ois tuo Tuska?

      Poista
    3. Masentavan huono tilanne festareiden suhteen tänä vuonna. Lomaa on kesällä kokonaista kaksi viikkoa ja silloikin pennut pyörii mukana. Helsinki joo, mutta Linnanmäki ennemmin ku Tuska :D Vaikka se perheloma voi tuskaista välillä varmaan ollakin XD

      Poista
    4. No voi hitto! Mä aattelin et kyllä te nyt ootte vähintäänkin Tuskassa :D
      Ei mekään muille festareille päästä, vaikka koitin kovasti vinkua Kivenlahti rockiin kattoo Sabatonia. Kuitenkin Tuska vei voiton ja Dimmua on pakko päästä katsomaan (vaikka se alue vasta tuskaa onkin!!).
      Mutta perhelomat on osaltaan ihania. :) Niillä te annatte sitä tärkeintä perintöä lapsille eli sielunperintöä. Itse vieläkin lämmöllä muistelen pienenä tehtyjä lomareissuja :)

      Poista